Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Новыя формы дашкольнай адукацыі

Паважаныя бацькі нашых будучых выхаванцаў!

 У нашай установе дашкольнай адукацыі выкарыстоўваюцца новыя формы работы з выхаванцамі і іх бацькамі. У чэрвені месяцы штогод пачынае сваю працу адаптацыйная група для дзяцей ранняга ўзросту ад 1,5 да 3 гадоў, якія не наведваюць дашкольную ўстанову. Падчас заняткаў дзіця мае магчымасць пазнаёміцца з дашкольнай установай, гуляць, рухацца, мець зносіны з незнаёмымі яму раней дзецьмі і дарослымі.

Дзейнасць групы накіравана на рашэнне наступных задач: знаёмства бацькоў з рэжымам дня і арганізацыяй адукацыйнага працэсу ва ўстанове дашкольнай адукацыі. усталяванне больш цеснага кантакту паміж педагогамі і бацькамі. 

  • падрыхтоўка дзіцяці ранняга ўзросту да наведвання дзіцячага саду, праз стварэнне бесперапыннай сістэмы ў адукацыйнай і аздараўленчай працы дзіцячага саду з сям'ёй, забяспечваючы наяўнасць адзінай прасторы – бацька – дзіця - педагог. аказанне кваліфікаванай кансультатыўнай і практычнай дапамогі бацькам па пытаннях выхавання, развіцця дзіцяці і яго адаптацыі да ўстановы адукацыі.

  Сумеснае знаходжанне бацькоў і дзяцей арганізуецца ў спецыяльна абсталяваных пакоях (зручная мэбля для дарослых і дзяцей, бібліятэка з навукова-папулярнай літаратурай для бацькоў з дыдактычнымі матэрыяламі, цацкамі для розных гульняў). З бацькамі і дзецьмі праводзяцца сумесныя заняткі, ствараюцца ўмовы для самастойнай працы бацькоў, гульняў дзяцей. Вырашаецца спектр задач, звязаных з умацаваннем здароўя, пазнавальным, сацыяльна-асобасным, мастацка-эстэтычным развіццём дзяцей у працэсе зносін, заняткаў, гульняў з дарослымі і аднагодкамі.

Да працы з дзецьмі і бацькамі прыцягваюцца выхавальнікі, музычны кіраўнік, кіраўнік фізічнага выхавання, медыцынскія і іншыя работнікі. На гульнявых сеансах маме адводзіцца вядучая роля. Спецыялісту адводзіцца роля кансультанта, якое забясьпечвае бацькоў неабходнымі звесткамі, навучальнага яго адмысловымі прыёмамі ўзаемадзеяння з дзіцем.

Па пытаннях залічэння ў адаптацыйную групу неабходна звяртацца да адміністрацыі ўстановы па тэл. 801631 91-3-40

Новыя формы дашкольнай адукацыі

Адукацыйныя паслугі ва ўстановах дашкольнай адукацыі сёння павінны арыентавацца на самога дзіцяці, яго законных прадстаўнікоў і заказ дзяржавы. Таму паўстала неабходнасць перагледзець традыцыйныя формы арганізацыі дашкольнай адукацыі, абапіраючыся на маркетынгавыя даследаванні ў сферы адукацыйных паслуг. У Рэспубліцы Беларусь функцыянуе гнуткая, шматфункцыянальная сетка ўстаноў дашкольнай адукацыі.

З улікам пажаданняў галоўных заказчыкаў-законных прадстаўнікоў выхаванцаў ствараюцца разнастайныя формы арганізацыі дашкольнай адукацыі. Адна з новых форм арганізацыі дашкольнай адукацыі-групы кароткачасовага знаходжання (адаптацыйныя групы, сезонныя гульнявыя пляцоўкі, «Матчыны школы»). Дадзеная форма дашкольнай адукацыі карыстаецца досыць вялікім попытам сярод насельніцтва.

Гэта абумоўлена шэрагам прычын, асноўнымі з якіх з'яўляюцца: невысокая аплата адукацыйных паслуг, магчымасць наведваць іх сумесна з дзіцем, а таксама неабавязковасць знаходжання дзіцяці ва ўстанове дашкольнай адукацыі цэлы дзень з раніцы да вечара. Аднак акрамя ўжо вядомых формаў арганізацыі дашкольнай адукацыі не ўсе знаёмыя і з іншымі існуючымі формамі, такімі як:

  • група ранішняга знаходжання выхаванцаў, мэта якой у аказанні дапамогі законным прадстаўнікам выхаванцаў у сыходзе і наглядзе за дзецьмі, а таксама ў пытаннях выхавання і навучання, забеспячэння аховы жыцця і здароўя дзяцей, Узбагачэнне асабістай сферы дзіцяці з дапамогай зносін і разнастайнай дзіцячай дзейнасці ў ранішні час;
  • група вячэрняга знаходжання выхаванцаў, мэта якой у аказанні дапамогі законным прадстаўнікам выхаванцаў у сыходзе і наглядзе за дзецьмі, а таксама ў пытаннях выхавання і навучання, забеспячэння аховы жыцця і здароўя дзяцей, Узбагачэнне асабістай сферы дзіцяці з дапамогай зносін і разнастайнай дзіцячай дзейнасці ў вячэрні час;
  • група выхаднога дня, мэта якой у аказанні дапамогі законным прадстаўнікам у выпадку іх занятасці на працы ў выходныя дні, забеспячэнне зносін дзіцяці з аднагодкамі;
  • група індывідуальнай дапамогі сям'і, мэта якой у аказанні дапамогі законным прадстаўнікам у навучанні, выхаванні і развіцці дзіцяці на індывідуальных занятках са спецыялістамі ўстаноў дашкольнай адукацыі;
  • група па падрыхтоўцы дзяцей да навучання ў школе, мэта якой у забеспячэнні пераемнасці паміж дашкольным і школьным узроўнем адукацыі, задавальненне запытаў законных прадстаўнікоў па развіцці індывідуальных здольнасцяў дзяцей, іх усебаковаму развіццю, стварэнню ўмоў для падрыхтоўкі дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту да навучання ў школе;
  • сямейны дзіцячы сад, мэта якога выхаванне, навучанне і развіццё дзяцей ва ўмовах максімальна набліжаным да сямейных (хатнім);
  • шпацырная група, мэта якой у стварэнні ўмоў для развіцця дзіцяці ў розных відах дзейнасці на прагулцы з улікам магчымасцяў, інтарэсаў і патрэбаў саміх дзяцей, іх сацыялізацыі ў калектыве аднагодкаў і дарослых. Група ствараецца для дзяцей ва ўзросце ад 3 да 5 гадоў; 

ДУА "Дзіцячы сад № 1 г. Высокае" вывучае магчымасці і патрэбы насельніцтва горада для арганізацыі вышэйзгаданых формаў дашкольнай адукацыі на платнай аснове. Мы гатовыя разгледзець любыя вашы прапановы і пажаданні (тэл. 801631 91-3-40).

Раздзелы сайта